Może i mężczyźni nie mają aż tak pięknej historii i legend, za to mają wiele więcej możliwości. Nie ogranicza ich jeden rodzaj siły. Mogą być kim chcą. To nie natura wybiera, jakimi się rodzą, a ich własna wola. To oni wybierają, jaką magią będą dysponować. Magią Wody i Ziemi? Ognia i Czasu Przeszłego? Do nich należy wybór.
Ale to, co daje im przewagę, to fakt, że w każdej chwili mogą zmienić owe żywioły na inne. Jest tylko jeden warunek... Muszą znaleźć odpowiednie punkty, lub prosić kobiety o naukę magii.
Mimo to ich ciała z łatwością przyswajają ogromne ilości magii, a limit rodzajów magii, jakie posiadają jednocześnie, to cztery. Są one słabsze niż kobiece, ale mają więcej możliwości.
Poza tym, mężczyźni wykształcili własne klasy. Dzięki nim mogą później przyswajać zaklęcia na stałe. Jednak jest to też pewne ryzyko i ograniczenie: jeden z żywiołów zostaje zajęty.
Oto klasy:
- GunBlader - Zawsze jest tylko dziesięciu. Istnieje tylko dziesięć specjalnych GunBladeów - broni magicznej udostępniającej żywioł na stałe. Mimo nazwy, jest tylko blisko-dystansowy. Poza tym GunBladerzy często wyśmienicie posługują się bronią białą.
- Mag - Osobnik, który bez żadnej i niczyjej pomocy może posługiwać się jednym z wybranych żywiołów. Może go w każdej chwili zmienić. Często zmiennokształtni.
- Pogromca - Osobnik mający doświadczenie w niszczeniu i zabijaniu potworów. Niektóre pogłoski powiadają, że pogromcy nauczyli się nawet z nimi porozumiewać. A wiadomo, że w tym świecie jest ich wręcz nieskończona ilość...
- Lunar - Osobnik, jako jedyny, mogący posługiwać magią Lunarną. Jest to magia sztuczna, opracowana na siłach księżyca. Mogą przyzywać min: łzy księżycowe, czyli plagi potworów. Odpowiednik kobiecej Przywoływaczki.
- Naturalista - Osobnik posługujący się zazwyczaj magią, mającą na celu porozumiewanie się z roślinami i przedmiotami martwymi. Niektóre przesłanki mówią, że może także rozmawiać ze zmarłymi. Inne określenie na tego typu ludzi to Tropiciel.
- Medyk - Osobnik potrafiący wytworzyć napoje lecznicze, odtrutki, napoje wspomagające. Uczy się zaklęć defensywnych. Ochrona drużyny, leczenie ich to zazwyczaj jego główne zadanie. Mimo to może także nauczyć się kilku zaklęć elementarnych z zakresu magii Światła i Świętości.