IndeksCalendarFAQSzukajUżytkownicyGrupyRejestracjaZaloguj


Testowe Forum
 

Share | 
 

 [SYSTEM] Dobry post to podstawa do sukcesu

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Oczekuję życia od swoich trupów
avatar

Liczba postów : 80
Data przyłączenia : 15/01/2014

#1PisanieTemat: [SYSTEM] Dobry post to podstawa do sukcesu   Sro Sty 22, 2014 1:19 am

Posty i tematy

Posty

    Pisanie postów dla jednych jest niezwykle proste, a dla innych bywa czarną magią. Na samym początku zaczynasz albo u MG na fabule przez niego kierowanej, albo wśród innych graczy. Biorąc pod uwagę pierwszy wybór, dopiero po wypełnionej fabule gracz może dołączyć do pozostałych osób na forum, aby kreować swój wątek fabularny, lub kreować wątki innych. Jednakże musi pamiętać o pewnych ograniczeniach strefowych (ktoś z Ziem Białych nie powinien pojawiać się na Czarnych i odwrotnie), a także ograniczeniach transportowych. Należy również pamiętać, że w poście musi się znaleźć co najmniej 8 zdań.


Forma pisania postów na fabule:

  • - Dialogi rozpoczynamy od myślnika i stosujemy pogrubienie - dopiero po myślniku można pisać dalszy opis.
  • Czynności i pozostałe opisy piszemy normalnie.
  • "Myśli muszą zostać umieszczone w cudzysłowie i pochylone kursywą"


Przykłady postów:
Cytat :
Gracz 1:
Podeszła do chłopaka wolnym krokiem, obserwując jednocześnie wszystko wokół. Jej ręce były ułożone z tyłu, lekko muskając wierzchnią stroną palców paska. "Mam nadzieję, że wie, o co mi chodzi" - pomyślała, a wiatr rozwiał łagodnie jej włosy. Nie zwracała uwagi na to, co się dzieje wokół, teraz skupiała swoją uwagę tylko i wyłącznie na nim.
- Pamiętasz, co wczoraj zaszło w sali? Mam pustkę w głowie - zapytała się jego, uśmiechając nieznacznie, a za razem blado. Prawdopodobnie, mówiąc "sala" miała na myśli czyjś pokój, albo po prostu salę balową. Zmrużyła oczy, opuszczając głowę. Dla niej było to ważne, chociaż była tam. Pomimo tego miała pustkę w głowie, jeśli chodzi o dzień wczorajszy.

Gracz 2:
Widząc ją podchodzącą do swojej osoby, cofnął się o krok, jakby był nieco jej przestraszony. Nie tyle, co jej osoby, a jej postawy. Widział w tym coś dziwnego, a za razem strasznie podejrzanego. A jako, że dzieliła ich niewielka odległość już przed jej podejściem do niego, praktycznie do niego przylgnęła, więc musiał odgiąć się nieznacznie w tył, aby przypadkiem ich twarze się nie zetknęły. "Tylko o to jej chodzi? O wczorajszą imprezę?"
- Znaczy się... - zaciął się w pół słowa, rozszerzając znacznie bardziej swoje powieki - Niby jak to możliwe, że nie pamiętasz? - dodał po chwili - Wczoraj w sali... zaczęła się impreza, wszyscy się porozpijali, a że to był dzień wolny, to każdy się włączył do tej zabawy, nawet Ty... M-masz słabą głowę, nie? Szybko zasnęłaś... A oni się dorwali do markerów, nie mając nawet do kobiet szacunku.

Tematy

    Tworzenie przez gracza tematów jest niedozwolone poza miejscami do tego przeznaczonymi (strefy mieszkalne, akademiki itd.). Wszystkie tematy zakłada administracja oraz MG, do których można wysłać prośbę o jakiś. Wraz z postępowaniem fabuły, działy będą się wzbogacały o kolejne wątki, gdy będą takowe potrzebne. Zależy to również od gracza i jego pomysłowości. Jeśli jakiś pomysł zostanie zawarty w poście podczas misji z MG jest możliwość, aby taka lokacja na jakiś czas się pojawiła. W lokacjach przy dokładnym obserwowaniu otoczenia mogą zostać znalezione skrytki, przejścia, zamknięte drzwi itp, które po próbach przedostania się także mogą skutkować założeniem przez Administratora i MG nowym tematem i przeniesieniem gracza przez MG na owy temat.


Misje


    Misje, poza zajęciami są jednym z najważniejszych aspektów gry w tym systemie. Misje w zależności od trudności są podzielone na kilka poziomów (o tym w innym temacie), które mogą mieć większy albo mniejszy wpływ na rozgrywkę na forum. W wielu misjach zawarta jest również i walka, dzięki której nasza postać może zdobyć trochę doświadczenia. Zadania otrzymać można w odpowiednim dziale w każdym Ogrodzie lub w Esthar. Każda tablica jest oddzielna dla danej lokacji i znajdują się na niej misje, które może wykonać każdy, czy to w pojedynkę, czy to w grupie. Misje łatwe zazwyczaj przeznaczone są dla 1-2 początkujących osób, średnie dla 2-3 lub 1-2 zaawansowanych, zaś zabójcze i ekstremalne wymagają znacznie większej grupy.


Przykład dobrego zgłoszenia na misję:
Cytat :
Poprawiła swoją kurtkę, z której zaraz wyjęła jakąś kartę. Był to as pik, a według niej oznaczało to, że coś będzie nie tak. Zazwyczaj to się sprawdzało, ale mimo wszystko podeszła do tablicy z misjami i zaczęła się rozglądać za jakimś ciekawym ogłoszeniem. To jakieś zabójstwo, przeszpiegi, badania... I inne takie duperele, które jej nie interesowały. A nie, jednak coś mamy! Coś, co nieodwracalnie przykuło jej uwagę. Momentalnie zerwała kartkę z tablicy i znalazła jakieś pióro. Podpisała się, ruszyła do osoby przyjmującej zgłoszenia na misję, po czym od razu wyruszyła.

Walki

Walka Gracz vs NPC

    System walki nie jest zbyt ciężki w tym przypadku, gdyż walczy się przeciwko bohaterowi kierowanemu przez Mistrza Gry. Najważniejszym jednak punktem przy organizacji tego typu walki są czasowniki niedokonane, czyli wszelkie próby, starania i tym podobne. Należy opisywać każdy ruch najlepiej, jak to możliwe i starać się pisać więcej niż 8 zdań, gdyż od tego zależy ogólna nagroda za walkę.


Przykład walki z NPC:
Cytat :
MG (NPC):
Jak się okazało, Gracz natrafił za rogiem budynku na szajkę bandytów rozliczających się po udanej akcji na bank. Rozdzielali między sobą worki pieniędzy ukradzione z tejże instytucji. Co rusz słychać było jakieś szmery z ich strony, ciągle o czymś nawijali, ale to nie zaszkodziło im, aby usłyszeć Gracza. Momentalnie z zaułka wybiegło trzech, atakując go frontalnie głównie za pomocą pięści, celując w klatkę piersiową i twarz. Pierwszy, który wyleciał idealnie trafił to w głowę, zostawiając mu na policzku sporego siniaka i na moment go oszołomił, zmuszając do wycofania się o kilka kroków. Dwóch stało zaraz za nim, robiąc za bodyguarda.
- Co, mamusia nie nauczyła, że nie wolno podsłuchiwać, gnojku?! - zawołał ten, którego pięść zdołał poczuć na swojej skórze.

Gracz:
Nie spodziewał się, że szajkę spotka tak prędko, więc starał się jakoś nie zrobić jakiegoś większego hałasu. Jednak to mu się nie udało, więc zaraz mógł ujrzeć kupę mięśni pędzącą na niego. Oberwał w twarz, która zaraz mu powędrowała gdzieś na bok, a on zrobił kilka kroków w tył. Otarł usta, po których coś spłynęło na brodę, pochylając się przy tym nieznacznie. Spoglądał się na nich z nienawiścią.
- Owszem, nauczyła, a tobie nic do tego - powiedział, niemalże to wysyczał niczym wąż, po czym natarł na nich. Stara się wyskoczyć w przód, upaść tuż przed nimi prosto na ręce i odbić się tuż nad nimi, aby zaraz, w czasie obrotu spróbować sprzedać im kopniaka w głowę. Jeśli ten ruch w powietrzu nie zadziałał, po prostu ląduje za nimi i łapiąc tego najbardziej z lewej po głowie, przybija czołem w łeb tego stojącego po środku. Tym z prawej zajmuje się sam, wymierzając w jego stronę serię sierpowych i prostych naprzemiennie, póki nie zdecyduje się zaniechać walki.

Walka Gracz vs Gracz

    Te walki są znacznie trudniejsze do zorganizowania, niż Gracz vs NPC. Poza czasownikami niedokonanymi i o długości, jak i jakości opisów należy pamiętać też o tym, że osoba pisząca jako pierwsza zazwyczaj jest na straconej pozycji. Należy podzielić post na dwie części:
  • Część pierwsza: Uniki, obrona, próby przerwania ataku z poprzedniego postu
  • - przerwa, choćby po prostu przeskok do następnej linijki -
  • Część druga: Atak, kontra, brane pod uwagę dopiero w następnym poście.


Przykład postów Gracz vs Gracz:
Cytat :
Gracz 1:
Tupnął donośnie w ziemię swoim metalowym obcasem, po czym ruszył pędem na przeciwnika z zamiarem powalenia go na ziemię. Do tego celu, po dobiegnięciu do Gracza zatrzymuje się i z rozpędu kopie go w brzuch, jakby miał zamiar zafundować mu lot na Karaiby. Gdy to mu się udaje, natychmiast przyspiesza kroku w jego stronę. Patrząc na niego z pogardą przez dłuższy czas, po tym przechodzi do ofensywy znacznie bardziej brutalnej, niż do tej pory. Zwinąwszy ręce w pięści, zaczyna go obijać najmocniej, jak tylko może, sprawiając mu jak najwięcej cierpień. To prawa, mocniejsza ręka, to lewa i tak na zmianę. W którymś momencie nawet łapie go za szyję i zaczyna dusić, jakby chciał całkiem go wyeliminować z rozgrywki. Nie znał dla niego litości, o nie!

Gracz 2:
Spoglądał się na Gracza z niezwykłą pogardą, jakby wiedział o swojej stuprocentowej szansie na wygraną. Nie wątpił w nią nawet przez chwilę nawet, jeśli próbował zablokować obiema rękoma nogę chłopaka w czasie, gdy on wymierzał w niego kopnięcie. Próbował złapać ją obiema rękoma na wysokości kolana oraz kostki, aby zaraz nim zakręcić w powietrzu i rzucić nim tak, jak on próbował jego. Jeśli trafił w budynek, uśmiecha się chytrze i podchodzi, przybijając go do ściany butem.
Przyciskał go coraz mocniej do ściany struktury, jakby chciał mu zmiażdżyć tym ruchem wszystko, co miał w jamie brzusznej. Zaraz jednak pozwala mu chwilowo upaść na ziemię, aby znowu go kopnąć, tym razem w brodę. Trzymając ręce w kieszeni, z użyciem jednej nogi katował przeciwnika, a przynajmniej próbował.

Wszystkie powyższe przykłady były pisane na kompletnego czuja i niekoniecznie mogą odwzorowywać mechanikę zawartą na forum poza najważniejszymi aspektami, przy których zostały przytoczone.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://gardensoftime.forumpolish.com
 
[SYSTEM] Dobry post to podstawa do sukcesu
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Opuszczony domek na drzewie
» Dom Panny Arieny na Post Hill, EX16 4NE w Tiverton.
» Dobry
» Witam, dzień dobry.
» System rozgrywania meczów.

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Elysees to Mem :: Backup :: Gardens of Time-